Forumindex WW4WD Forum
BACK TO MAINPAGE
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Jimmy -83
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Projects/Projekt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sixpak



Registreringsdatum: 10 mars 2006
Inlägg: 526
Ort: Gullspång

InläggPostat: fre nov 09, 2007 1:35 pm    Rubrik: Svara med citat

ser misstänkt ut som att den kommer härifrån www.diy4x.com
_________________
-89 silverado ext/lwb c2500
-87 burb d60/14bff,47" ltb
-87 c20 junk
-84 gmc 3500 3+3
-72 145 deluxeprojekt
-63 scania l56
-62 impala 2/ht 496ci
-51 pontiac streamliner
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Jimmy



Registreringsdatum: 26 mars 2005
Inlägg: 1601
Ort: Tyresö

InläggPostat: fre nov 09, 2007 4:49 pm    Rubrik: Svara med citat

Tja.

Jag köpte dom hos:
http://www.diy4x.com/main.htm

Mycket trevliga att ha att göra med.

Dom skickade med flate rate box max 10kg/37$.

Per
_________________
Per//

JEEP J20 -77
http://volvotd40.webnode.com
-------------------------------------------------------
"Död älg,T-röd och en trasig moped...
Känns som om jag har varit på ett par såna fester"
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Jimmy



Registreringsdatum: 26 mars 2005
Inlägg: 1601
Ort: Tyresö

InläggPostat: sön dec 30, 2007 12:14 am    Rubrik: Svara med citat

Lite uppdatering.
En D60 fram axel har inhandlats Cool
Med det är en del jobb.
Gängan till kingpin konan är skadad

Så jag tänkte göra en hylsa med 1 1/8" unf invändigt och M34 utvändigt, gänga "C"et invändigt med M34 och gänga i hylsan. Ev tar jag och svetsar fast den, den ska ju dras med 700Nm.
För att kunna jobba lite lättare med "C"t tog jag loss det från axeln



efter 10-12 tons tryck rejält med slipning och ett par slag med en stor hammare lossnade den.



Nu till det som jag funderar på. om jag tar bort det andra "C"t så kan man vinkla axeln så den pekar rakt mot pinjongen och då får man en trevligare karden vinkel. Det knepiga är upplaget för den högra fjädern, eftersom man vider axel kommer den "fel" och måste göras något åt.

Roliga prylar men känner jag mej själv blir jag väl klar i augusti och det vore skoj att få köra lite på sommaren för en gångs skull.

P
_________________
Per//

JEEP J20 -77
http://volvotd40.webnode.com
-------------------------------------------------------
"Död älg,T-röd och en trasig moped...
Känns som om jag har varit på ett par såna fester"
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Jimmy



Registreringsdatum: 26 mars 2005
Inlägg: 1601
Ort: Tyresö

InläggPostat: lör jan 05, 2008 10:56 pm    Rubrik: Svara med citat

Var inne på jobbet och fräste lite.



Här ser man hur snett hålet var, titta på märket på toppen.




Färdig fräst.



Och sen lite gängning.



P
_________________
Per//

JEEP J20 -77
http://volvotd40.webnode.com
-------------------------------------------------------
"Död älg,T-röd och en trasig moped...
Känns som om jag har varit på ett par såna fester"
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
ankarback
WW4WD member


Registreringsdatum: 18 februari 2004
Inlägg: 1655
Ort: Huddinge

InläggPostat: sön jan 06, 2008 3:17 pm    Rubrik: Svara med citat

Sjysst när man har tillgång till massa maskiner. Man blir riktigt avundsjuk Very Happy Är det mycket som behöver fixas på axeln utöver det där?
Kommer du att ha kvar dually-naven på den?

/Johan
_________________
Toyota Landcruiser HJ60 -84
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Jimmy



Registreringsdatum: 26 mars 2005
Inlägg: 1601
Ort: Tyresö

InläggPostat: sön jan 06, 2008 6:21 pm    Rubrik: Svara med citat

Citat:
Är det mycket som behöver fixas på axeln utöver det där?


Det finns en del att göra, en kona för parallellsraget är dålig och ska fixas.
Sedan ska alla slit delar bytas. sen är det frågan om utväxlingen. Jag tror att jag vill ha 5.13 men är inte säker. Jag har en 4.56 och en 4.88 liggande men jag kan inte bestämma mej.

Citat:
Kommer du att ha kvar dually-naven på den?

jag tror det, det vore kul att ha H1 fälgar nån gång och då blir dom bra. Jag skulle beöva 2st vanliga dually fälgar att sno centrumen från tills jag har fått tag i H1 fälgar och däck.

P
_________________
Per//

JEEP J20 -77
http://volvotd40.webnode.com
-------------------------------------------------------
"Död älg,T-röd och en trasig moped...
Känns som om jag har varit på ett par såna fester"
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Jimmy



Registreringsdatum: 26 mars 2005
Inlägg: 1601
Ort: Tyresö

InläggPostat: tor jan 17, 2008 9:00 pm    Rubrik: Svara med citat

Rackars vad dött det är på forumet Shocked

Bäst att lägga in lite mer på projekt tråden.

Insatsen för king pinen är klar




Nu ska ena konan på ena knucklen fixas. Confused

Per
_________________
Per//

JEEP J20 -77
http://volvotd40.webnode.com
-------------------------------------------------------
"Död älg,T-röd och en trasig moped...
Känns som om jag har varit på ett par såna fester"
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Zeitler



Registreringsdatum: 18 maj 2004
Inlägg: 220
Ort: Solna

InläggPostat: ons jan 30, 2008 3:58 pm    Rubrik: Svara med citat

Citat:
Nu ska ena konan på ena knucklen fixas.


hur då ? man brukar byta dem lr ska du tillverka nya? bussningarna brukar ju vara slut också
_________________
Suburban -87 , TD40/TH700 D60 , 14FF , Detroit 4.56 + BFG 295/75R16
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Jimmy



Registreringsdatum: 26 mars 2005
Inlägg: 1601
Ort: Tyresö

InläggPostat: ons jan 30, 2008 4:07 pm    Rubrik: Svara med citat

Nja, det är konan till leden för parallell staget som är dålig. King pin konorna köper jag nya.

(det var väl det du menade?)

P
_________________
Per//

JEEP J20 -77
http://volvotd40.webnode.com
-------------------------------------------------------
"Död älg,T-röd och en trasig moped...
Känns som om jag har varit på ett par såna fester"
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Projects/Projekt Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Sida 4 av 4

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2018