Forumindex WW4WD Forum
BACK TO MAINPAGE
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

e-märkta bälten för regbes? nån som har torskat hos SBP?

 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> General/allmänt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
_chevrolet_



Registreringsdatum: 16 mars 2006
Inlägg: 1028

InläggPostat: fre maj 16, 2008 6:26 pm    Rubrik: e-märkta bälten för regbes? nÃ¥n som har torskat hos SBP? Svara med citat

fick idag, 3 dagar före regbes. reda på att jag troligtvis kommer torska på bältena i GMC:n
man kan söka dispens men det tar mellan 6-7 veckor att få...
jag funderar på att göra en redneck grej och sprätta loss märklapparna på min volvo och sy fast dom på pickupens bälten.. det står dock volvo på dom så jag vet inte hur dom ställer sifg till det..
nån annan som har nåt input ang detta?
_________________
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
optodsl



Registreringsdatum: 05 juni 2006
Inlägg: 567
Ort: Eskilstuna

InläggPostat: fre maj 16, 2008 7:59 pm    Rubrik: Svara med citat

i mina papper står det att godkända bälten måste vara monterade senast bla bla bla, men det sitter originalbälten i och dom har aldrig klagat
_________________
K2500 -91, 6,2TD, 6.5" lyft, 2WD just nu.....inte nu... men nu igen....
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
ankarback
WW4WD member


Registreringsdatum: 18 februari 2004
Inlägg: 1655
Ort: Huddinge

InläggPostat: lör maj 17, 2008 12:13 pm    Rubrik: Svara med citat

Har för mig att man inte behöver ha e-märkta bälten vid "import för eget bruk" eller vad det heter.

/Johan
_________________
Toyota Landcruiser HJ60 -84
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Jonas W



Registreringsdatum: 16 juni 2006
Inlägg: 166
Ort: Rimforsa

InläggPostat: lör maj 24, 2008 5:52 pm    Rubrik: Svara med citat

Hur gick det?
_________________
K2500 ext -90 6,5D Kompressor Intercooler
Cherokee -98 2,5TD
Cutlass 4dHT -68 6,2D
Roadmaster Estate -94 LT1'a på E85
Caprice Estate -89 6,5TD
G2500 -00 6.5TD RIP
mm.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
_chevrolet_



Registreringsdatum: 16 mars 2006
Inlägg: 1028

InläggPostat: sön maj 25, 2008 9:19 am    Rubrik: Svara med citat

gick inte alls bra... jag fick backa ut ut hallen..
en bil med totalvikt över 4540kg går inte att ta in som eget bruk fick jag reda på då.. ingen annan har förklarat det innan.
_________________
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Jimmy



Registreringsdatum: 26 mars 2005
Inlägg: 1601
Ort: Tyresö

InläggPostat: sön maj 25, 2008 8:40 pm    Rubrik: Svara med citat

Osis.

Vad gör du då?
_________________
Per//

JEEP J20 -77
http://volvotd40.webnode.com
-------------------------------------------------------
"Död älg,T-röd och en trasig moped...
Känns som om jag har varit på ett par såna fester"
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
_chevrolet_



Registreringsdatum: 16 mars 2006
Inlägg: 1028

InläggPostat: sön maj 25, 2008 8:46 pm    Rubrik: Svara med citat

skickade in en dispensansökan till vägverket för att slippa allt det som man automatiskt får dispens för vid eget bruk...
hittade den 05:a på blocket som har en del dispenser inskrivna i pappren, hänvisade till den bilen och uppgav regnummer (XDS817)
_________________
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Jonas W



Registreringsdatum: 16 juni 2006
Inlägg: 166
Ort: Rimforsa

InläggPostat: mån maj 26, 2008 9:02 am    Rubrik: Svara med citat

Hoppas det går vägen, annars får du väl plocka på däck så den inte klarar mer än 4540kg (om det inte är för stor tomvikt)
_________________
K2500 ext -90 6,5D Kompressor Intercooler
Cherokee -98 2,5TD
Cutlass 4dHT -68 6,2D
Roadmaster Estate -94 LT1'a på E85
Caprice Estate -89 6,5TD
G2500 -00 6.5TD RIP
mm.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
_chevrolet_



Registreringsdatum: 16 mars 2006
Inlägg: 1028

InläggPostat: mån maj 26, 2008 3:52 pm    Rubrik: Svara med citat

Jonas W skrev:
Hoppas det går vägen, annars får du väl plocka på däck så den inte klarar mer än 4540kg (om det inte är för stor tomvikt)


hehe.. ringde en SBP "ingenjör" idag igen och han hade aldrig hört talas om nån sån gräns.. så han skulle undersöka detta noggrannare och återkomma till mig imorgon... det osar okunskap lång väg...

ja det går ju att "vikta ner" men jag vill helst kunna lasta lite lagligt också.
tjänstevikten är 3350kg så det blir inte mycket till övers..
_________________
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Jonas W



Registreringsdatum: 16 juni 2006
Inlägg: 166
Ort: Rimforsa

InläggPostat: tor maj 29, 2008 9:37 am    Rubrik: Svara med citat

Fast om det kniper så går det ju att ta in den nerviktad för att sedan vikta upp den Wink

Hoppas det går vägen ändå, är ju inte så ovanligt att SBP har fel.
_________________
K2500 ext -90 6,5D Kompressor Intercooler
Cherokee -98 2,5TD
Cutlass 4dHT -68 6,2D
Roadmaster Estate -94 LT1'a på E85
Caprice Estate -89 6,5TD
G2500 -00 6.5TD RIP
mm.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> General/allmänt Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2018