Forumindex WW4WD Forum
BACK TO MAINPAGE

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Eftersnack WW Big Meet Sept 2009

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> "After meeting" bullshit talking/eftersnack
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
PelleC

Registreringsdatum: 30 januari 2009

InläggPostat: sön sep 27, 2009 11:52 am    Rubrik: Eftersnack WW Big Meet Sept 2009 Svara med citat

Jaha, då har man vaknat till liv igen här hemma. Söndag morgon. Jag vart tvungen att sticka iväg redan lördag eftermiddag tyvärr pga att familjen var hemma sjuka.

Men..

Vilken helg! Helt fantastiskt trevligt med fantastiskt mång trevliga människor! Jag har haft skitkul precis hela tiden jag var där! Well.. Kanske inte när generatorn slutade ladda. Sad Desto roligare när vi står där med den trasiga och Eddie kommer o ba.. Men.. Jag har en i bilen ju.. Vill du ha den? Öh.. Nä, jag står hellre här med en trasig och struntar i att köra resten av helgen! Skulle inte tro det! Det tog ett par timmar så satt den där den skulle! Tack som fan för hjälpen Johan, Jonas och Eddie.

Sen att jag inte kom riktigt hela vägen hem.. Det är en helt annan historia.. Eller kanske inte.. Bilen kokade tre gånger innan jag kommit ut till motorvägen! Så det blev till att åka snöre efter Erik Bullmoose. Tack för hjälpen kompis. Hoppas det inte blev allt för jobbigt med t på vägen hem sen..

Allafall efter att ha sköljt av kylaren typ två kilo lera och kanske fem till från resten av motorn (konstigt att den gick varm??) så ville den inte starta.. Lite hosta men inget liv.. Suck.. Vi höll på där säkert en timme eller nåt så till slut så kom domen.. Lägg ner. Ställ fanskapet så får vi komma tillbaka o hämta den. I det läget insåg 2.0 allvaret och hosta igång! Gick som en kråka ett par minuter men sen gick det som en dans! Ända till vallentuna.. Då börja det skrika uta bara h-e från motorn.. Ev kan multiremmen ha dragits för hårt.. Vet inte säkert ännu, ska dit om en stund o kolla.. Allafall så fick Jeepen sova över på OK i upplandsväsby.. Jag hoppas det är multiremmen iaf.. Det lät som det kanske kom inifrån motorn men bara absolut längst fram.. Vilket verkar konstigt..

Jaja..

Som sagt, en riktigt trevlig tillställning! Hoppas ni alla hade lika roligt som jag!

Bilder har jag tagit några enstaka. De kommer sen.

/PelleC

Over-n-out

Oh.. Inte lika kul.. ATV.. Vi har ju för någon månad sen börjat tillåta ATV (Speciellt inbjudna) på våra träffar, på prov, för att se hur det går. Well.. Just nu ser det inte lysande ut för er med det provet. Farterna har ökat och vi har flera gånger fått säga till om för höga farter. Det gillar vi inte. Blir det inte en ordentlig skärpning vad gäller hållandet av hastighetsbegränsningen på området så riskerar ni ert tillstånd hos oss.

Det som gäller är 30 km/t på området och 10 vid parkeringen. Detta för att undvika olyckor. Vi har barn och hundar som leker lite överallt och det får under inga omständigheter ske några sådana olyckor.

Vi har för övrigt för första gången sen vi började med körningar haft en Ambulans på området. Första gången på tio år! En ATV som rullade baklänges över chauffören med två brutna revben som följd. Tack och lov, bara två brutna revben. Det hade lika gärna kunnat bli mycket värre.

Skärpning ATV!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
per jansson

Registreringsdatum: 10 maj 2008

InläggPostat: sön sep 27, 2009 12:32 pm    Rubrik: Svara med citat

hur gick det på träffen va det någon som åkte igenom STOR diket eller va det någon som klättrade upp för stora berget vid motorvägen?

jag tror inte på någon utan bild eller film bevis Laughing
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
smypm

Registreringsdatum: 17 augusti 2007

InläggPostat: sön sep 27, 2009 4:50 pm    Rubrik: Svara med citat

Teddan gjorde en film.
/MÃ¥rten
http://www.youtube.com/watch?v=K4JwHQ0PbAU&feature=channel
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
ankarback
WW4WD member

Registreringsdatum: 18 februari 2004

InläggPostat: sön sep 27, 2009 6:36 pm    Rubrik: Svara med citat

Ja, nu är man hemma och har hunnit kolla igenom lite bilder. Man blir lite trött efter en helg i "gropen". Kul var det även om jag inte hann köra så mycket. Kolla in bilderna i vårt nya bildgalleri !

http://offroadbilder.wildwasby4wd.se/#home

/Johan
korvgubben
WW4WD member

Registreringsdatum: 25 februari 2005

InläggPostat: mån sep 28, 2009 6:22 am    Rubrik: Svara med citat

Jag kunde som sagt var inte hålla mig .....så jag och Kevin drog till Rimbo lördag kväll och minglade lite .Kevin körde ATV ända till 24.00 lör , och fortsatte även söndag hela dagen. Det var jävligt kul fast jag inte kunde köra med min bil..... =)

Fina bilder Johan !
dacke

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: mån sep 28, 2009 7:04 pm    Rubrik: Svara med citat

Tack för en kanon helg. Very Happy
Hadde så kul att jag glömde att fota Sad
Fina bilder ankarback Very Happy

Vi ses nästa körning
Husbj

Registreringsdatum: 08 september 2007

InläggPostat: tis sep 29, 2009 8:14 pm    Rubrik: Svara med citat

Mycket trevlig helg, kom hem med bakre kofångaren på taket, trasig drivknut & ett leende i hela ansiktet Cool
Har lagt in de få bilderna jag lyckades ta i bildgalleriet

Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
korvgubben
WW4WD member

Registreringsdatum: 25 februari 2005

InläggPostat: tis sep 29, 2009 8:35 pm    Rubrik: Svara med citat

Kanonfina bilder Anders och Ankarbäck.... Kul att se , jag var ju aldrig ute i skogen Sad
Husbj

Registreringsdatum: 08 september 2007

InläggPostat: mån okt 05, 2009 7:13 pm    Rubrik: Svara med citat

Har lagt till fler bilder i galleriet

Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> "After meeting" bullshit talking/eftersnack Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet