Forumindex WW4WD Forum
BACK TO MAINPAGE
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

6.5 TD tjyvstannar

 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diesel engines, Chevrolet
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
porsche928



Registreringsdatum: 20 september 2011
Inlägg: 7

InläggPostat: fre sep 30, 2011 6:35 pm    Rubrik: 6.5 TD tjyvstannar Svara med citat

Hej har en -96 silverado som ibland bara tvärt stannar efter 30-100m körning, sen får man glödga om o då startar den som vanligt igen. händer både varm som kall. Vad tror ni om det ????
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: sön okt 02, 2011 11:43 am    Rubrik: Svara med citat

Det låter som bränsle-fel tycker jag

Byt bränsle filtret om du inte redan gjort det.
Det sitter bak på insuget även på din tror jag.

Hjälper inte det så skulle jag tippa på att materpumpen inte går som den ska, eller skit i tanken
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Tommy The Polish Man
Site Admin


Registreringsdatum: 15 februari 2004
Inlägg: 922
Ort: Wild Wäsby

InläggPostat: lör aug 17, 2013 8:47 am    Rubrik: Svara med citat

Nu kommer ett sent svar men sådär brukar dom kunna uppföra sig när det optiska ögat är trasigt.

Tommy
_________________
ALWAYS A MEMBER
Blazer -90, a mean 6,5 L diesel from Detroit, 4L60, NP241, GM 10 + 12 bult, ARB front and rear lockers, big and nasty 35" tire, Alcoa rims, Heavy Metal music, m.m.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: lör aug 17, 2013 2:52 pm    Rubrik: Svara med citat

Vart sitter och vad gör det optiska ögat?
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Tommy The Polish Man
Site Admin


Registreringsdatum: 15 februari 2004
Inlägg: 922
Ort: Wild Wäsby

InläggPostat: lör aug 17, 2013 4:29 pm    Rubrik: Svara med citat

Nu får du ta allt med en nypa salt för det var länge sedan jag höll på och jag har inte full koll.
Det optiska ögat sitter i bakkant på insprutspumpen och har en elkontakt ansluten till sig. Jag antar att den samarbetar med transistorerna som öppnar och stänger dieseltillförseln till spridarna. Ögat läser då troligtvis av någon faktor.
När det optiska ögat börjar krångla så kan man lossa kontaktstycket till då motorn håller på att stanna hela tiden. Motorn kommer då att gå dåligt men man kan förhoppningsvis ta sig hem.
Om jag minns rätt då finns det ett samband mellan transistorerna som utvecklar lika mycket värme som en motorvärmare och problem med att det optiska ögat går sönder. Det finns en jäkligt bra ombyggnadssats för detta som löser problemet. Jag kommer inte ihåg vad denna sats heter men allt förklaras mycket bra på deras hemsida.
Tommy
_________________
ALWAYS A MEMBER
Blazer -90, a mean 6,5 L diesel from Detroit, 4L60, NP241, GM 10 + 12 bult, ARB front and rear lockers, big and nasty 35" tire, Alcoa rims, Heavy Metal music, m.m.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: mån aug 19, 2013 8:47 am    Rubrik: Svara med citat

Jag har dålig koll på de nyare med elektonisk styrning.
Men då har man lärt sig något nytt idag med Very Happy

Jag vet att det finns en kylare att sätta på styrelektroniken (PMD-cooler eller FSD-cooler), eller så kan man flytta hela skiten till en kallare ställe i motorrummet.
Men jag visste inte teorin bakom det hela.
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Tommy The Polish Man
Site Admin


Registreringsdatum: 15 februari 2004
Inlägg: 922
Ort: Wild Wäsby

InläggPostat: mån aug 19, 2013 11:34 am    Rubrik: Svara med citat

Gå in och läs på hemsidan för dom som har tagit fram FSD-Coolern så kommer du få läsa en jäkla massa och lära dig något nytt även imorgon. Wink
Tommy
_________________
ALWAYS A MEMBER
Blazer -90, a mean 6,5 L diesel from Detroit, 4L60, NP241, GM 10 + 12 bult, ARB front and rear lockers, big and nasty 35" tire, Alcoa rims, Heavy Metal music, m.m.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diesel engines, Chevrolet Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2018