Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Zeitler
Registreringsdatum: 18 maj 2004 Inlägg: 220 Ort: Solna
|
Postat: mån aug 26, 2013 11:23 am Rubrik: Chevan startar i Driveläget |
|
|
Vid det årliga besöket på bilplågningen fann man bland annat att bilen gick att starta med spaken i Driveläget
någon som vet vad felet kan vara ? hoppas på att nått bara behöver justeras..
har GM originalböcker och har bläddrat lite i dem men hittade inget tycker jag _________________ Suburban -87 , TD40/TH700 D60 , 14FF , Detroit 4.56 + BFG 295/75R16 |
|
Till överst på sidan |
|
 |
AnthonE Site Admin

Registreringsdatum: 20 februari 2004 Inlägg: 560 Ort: De djupaste smÃ¥ländska skogarna
|
Postat: tis okt 08, 2013 9:42 pm Rubrik: |
|
|
Nere vid golvet där rattstången går igenom torpeden finns en lite gullig vit plast grunga. Den är banan formad och följer ratt stångens radie. Detta är Park/Neutral switch. Denna följer med rattväxelspaken när du för den genom sitt register från Park till D1.
Om jag nu inte missminner mig helt fel så är det denna kontakt som ser till att spänning endast går fram till startmotorn om rattväxeln ligger i Park eller Neutral. Denna switch kan justeras så den stämmer med rattväxelns lägen.
AnthonE _________________ -76 Blazer. 350cid TBI, Preppad TH 700 r4, NP241 Fixed yoke,
C303 portaler, Bogger 44", HUMVEE fälgar, Skivbromsar runt om.
-92 Pickis 470 cid Dynatrack, Dedenbear.
Fullsizeoffroaders |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|
|
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
|
|