Forumindex WW4WD Forum
BACK TO MAINPAGE

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Helljuskontakt

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Electric, Chevrolet
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
ankarback
WW4WD member

Registreringsdatum: 18 februari 2004

InläggPostat: mån aug 28, 2006 8:39 am    Rubrik: Helljuskontakt Svara med citat

Är det någon här som bytt helljuskontakten i rattstången på en -87 blazer med tiltrattstång? I min haynesbok står det skruva bort kontakten och skruva dit den nya i "reversed order" Very Happy Inte mycket till beskrivning.

/Johan
Benganfans

Registreringsdatum: 21 januari 2006

InläggPostat: mån aug 28, 2006 7:14 pm    Rubrik: Svara med citat

Min var trasig och ville inte låsa så jag skaffade en pedal på golvet mycket smidigt...
ankarback
WW4WD member

InläggPostat: mån aug 28, 2006 8:33 pm    Rubrik: Svara med citat

Det var ju en variant förstås om man inte får ihop det hela. Jag var och köpte en kontakt på Klintberg idag så nu skall man bara försöka få dit den på nåt sätt. Den sitter tydligen långt ner på rattstången och sen så går det en metallstång från spaken ner till kontakten.

/Johan
_chevrolet_

Registreringsdatum: 16 mars 2006

InläggPostat: mån aug 28, 2006 11:05 pm    Rubrik: Svara med citat

jag byggde om den på capricen så att jag byggde in ljustuta, finns en artikel på caprice-registret om det, dåskerv jag med lite om hur den satt fast, trångt var det ju, men inte särskilt besvärligt, försök att släppa ner rattstången så går det betydligt smidigare
WW4WD member

InläggPostat: tis aug 29, 2006 8:05 am    Rubrik: Svara med citat

Sitter den ovanpå rattstången? Det är ju ganska lätt att lossa rattstången så jag får väl göra det. Ska kolla på capriceregistret hur det ser ut. Borde vara ungefär samma som på pickupen.

/Johan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Electric, Chevrolet Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet