Forumindex WW4WD Forum
BACK TO MAINPAGE

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Säkringsboxar Suburban + skum koppling

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Electric, Chevrolet
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
brt666
Gäst

InläggPostat: ons okt 18, 2006 12:10 pm    Rubrik: Säkringsboxar Suburban + skum koppling Svara med citat

Jag har börjat rota i elsystemet på min nya subba (91) och det är en del oklarheter.

1. Finns det några andra säkringsboxar förutom den som sitter bakom handbromspedalen i kupén?

2. Jag hittar inte säkringen till cruisecontrollen samt elspeglarna är det nån som har schema över säkringsboxen?

3. jag hittade en skum ihoptejpad koppling som finns ungefär vid säkringsboxen, jag öppnade och fann en diod inkopplad i en kontakt. Se nedan. är det nån som vet varför man kopplar in en diod där?

Till överst på sidan
Benganfans

Registreringsdatum: 21 januari 2006

InläggPostat: ons okt 18, 2006 3:10 pm    Rubrik: Svara med citat

på min 86 är det enda boxen... lite otydlig bild för att kunna se vad du menar...
brt666
Gäst

InläggPostat: ons okt 18, 2006 3:34 pm    Rubrik: Svara med citat

Jo.. Sad bilden är rätt otydlig, jag skall försöka fixa en bättre kamera, men det är kontakten längst fram till höger i bild.

/Jocke
Till överst på sidan
ankarback
WW4WD member

Registreringsdatum: 18 februari 2004

InläggPostat: ons okt 18, 2006 8:39 pm    Rubrik: Svara med citat

Det kan vara något som är gjort när man kopplat bort blinkersen i bromsljuset. Min blazer har också en sån där kontakt hängande fast utan diod.

/Johan
brt666
Gäst

InläggPostat: ons okt 18, 2006 10:33 pm    Rubrik: Svara med citat

Aha! Very Happy tackar, då är nog mysteriet löst.

/Jocke
Till överst på sidan
Tommy The Polish Man
Site Admin

Registreringsdatum: 15 februari 2004

InläggPostat: lör okt 21, 2006 9:48 am    Rubrik: Svara med citat

Här har jag tagit din bild och förminskat den till 40% och vips så ser man allting mycket bättre.

Tommy Cool
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
brt666
Gäst

InläggPostat: lör okt 21, 2006 10:54 am    Rubrik: Svara med citat

Tackar Tommy.

/Jocke
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Electric, Chevrolet Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet