Forumindex WW4WD Forum
BACK TO MAINPAGE
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Grottulfs K30
Gå till sida Föregående  1, 2
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Pictures Chevrolet
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Jimmy



Registreringsdatum: 26 mars 2005
Inlägg: 1601
Ort: Tyresö

InläggPostat: fre okt 31, 2008 9:09 pm    Rubrik: Svara med citat

Citat:
200A generator är jue bra att ha , 24V?


Som jag förstår det har dom 2st 12V generatorer och en 100A generator är väl normalt på en pickis (om det inte är en J20 för då är det 55A Crying or Very sad).
_________________
Per//

JEEP J20 -77
http://volvotd40.webnode.com
-------------------------------------------------------
"Död älg,T-röd och en trasig moped...
Känns som om jag har varit på ett par såna fester"
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: lör nov 01, 2008 7:32 pm    Rubrik: Svara med citat

Det var öppen diff fram, men bak verkade det vara en locker iaf.

Jag är inte riktigt hundra på generator-kopplingen än.
Men det verkar som om den ena är en 12V-generator som laddar ena batteriet
(det som används när motorn är igång),
och den andra kan vara en 24V generator som laddar båda batterierna seriellt.
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
ankarback
WW4WD member


Registreringsdatum: 18 februari 2004
Inlägg: 1655
Ort: Huddinge

InläggPostat: ons nov 05, 2008 7:33 pm    Rubrik: Svara med citat

Coolt ! Du köpte ambulansen på blocket Very Happy Var själv jättesugen då det var grymt bra pris på den.
Det där är ju bland det mest heavy-duty som chevrolet byggt, synd att den inte hade diffbroms fram, det kan dom ha ibland.
Bak ska sitta en detroit-locker från fabrik.

Jag har en orginal verkstadshandbok på pdf-fil till dom där bilarna. Där finns lite info om elen också. Den är minst sagt klurigt gjord.
Om du PM:ar mig en mailadress som kan ta stora filer så kan jag skicka den till dig. Filen är på 17Mb och 940 sidor Shocked

/Johan
_________________
Toyota Landcruiser HJ60 -84
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: tor nov 06, 2008 8:59 am    Rubrik: Svara med citat

Tackar, men jag har redan hittat manualen.
Den fanns på steeelsoldier-forumet som jag har länkat till.
Dock verkar inte länkarna fungera för tillfället.

Men jo, elsystemet verkar ju vara lite lustigt.
M1010: an verkade vara särskilt skum också,
med en 12V och en 24V generator Shocked
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Pictures Chevrolet Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2018