Forumindex WW4WD Forum
BACK TO MAINPAGE
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

suburban -87
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Projects/Projekt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebban



Registreringsdatum: 24 september 2004
Inlägg: 434
Ort: Outside HBG, Skåne

InläggPostat: ons sep 28, 2011 8:02 am    Rubrik: Svara med citat

Det är ett riktigt coolt bygge!!
_________________
Blazer -73, 350, 700r4, 208, D60/14BFF 2xlocked, 8"lift, 44" Boggers, 8274
Fullsizeoffroaders
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
sixpak



Registreringsdatum: 10 mars 2006
Inlägg: 526
Ort: Gullspång

InläggPostat: ons sep 28, 2011 12:31 pm    Rubrik: Svara med citat


justerat lite med vinkelslipen här och där,kapat av rambenen,och äntligen thinner torkat bilen så man blev av med det gula kladdet.

nya fjäderfästen till axeln görs utav de bitar som blev över av ramen,flyttar axeln 3" på fjädrarna,precis som i fram.
_________________
-89 silverado ext/lwb c2500
-87 burb d60/14bff,47" ltb
-87 c20 junk
-84 gmc 3500 3+3
-72 145 deluxeprojekt
-63 scania l56
-62 impala 2/ht 496ci
-51 pontiac streamliner
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: ons sep 28, 2011 12:46 pm    Rubrik: Svara med citat

Tänk på att pinjongvinkeln försämras lite vid utfjädring, när du flyttar bak axeln på fjädrarna.
Men å andra sidan så kompenseras kanske det helt om du har långa shackel med skaplig vinkel, för det vrider ju upp pinjongen när det fjädrar ut istället.
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
sixpak



Registreringsdatum: 10 mars 2006
Inlägg: 526
Ort: Gullspång

InläggPostat: ons sep 28, 2011 12:54 pm    Rubrik: Svara med citat

ibak blir det nog inga problem.då fjädern har bra vinkel,och hänken blir långa,och ca 45 grader vid normal belastning.ifram däremot så behöver jag nog ha en kardan med långa splines för att vara på säkra sidan
_________________
-89 silverado ext/lwb c2500
-87 burb d60/14bff,47" ltb
-87 c20 junk
-84 gmc 3500 3+3
-72 145 deluxeprojekt
-63 scania l56
-62 impala 2/ht 496ci
-51 pontiac streamliner
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
sixpak



Registreringsdatum: 10 mars 2006
Inlägg: 526
Ort: Gullspång

InläggPostat: tor sep 29, 2011 4:49 pm    Rubrik: Svara med citat

lite väl blåsigt för att svetsa utomhus idag,men lite blev det gjort iaf.

springpads klara,hylsor svarvade till hänkena,ska svarva egna bussningar också.

inomhus blåser det ju inte,så jag har micklat ihop dörrarna till en enhet,och sågat bort så mkt överflödigt material som möjligt.

insidan,här skymtar man iaf hur skarvningen blir,kommer förmodligen även göra om till en hel ruta istället för två små,vill ju ha så bra sikt som möjligt.
_________________
-89 silverado ext/lwb c2500
-87 burb d60/14bff,47" ltb
-87 c20 junk
-84 gmc 3500 3+3
-72 145 deluxeprojekt
-63 scania l56
-62 impala 2/ht 496ci
-51 pontiac streamliner
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
sebban



Registreringsdatum: 24 september 2004
Inlägg: 434
Ort: Outside HBG, Skåne

InläggPostat: fre sep 30, 2011 8:50 am    Rubrik: Svara med citat

Det ser bra ut. Fan jag blir ju sugen på att börja ett nytt projekt.... Wink
_________________
Blazer -73, 350, 700r4, 208, D60/14BFF 2xlocked, 8"lift, 44" Boggers, 8274
Fullsizeoffroaders
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
sixpak



Registreringsdatum: 10 mars 2006
Inlägg: 526
Ort: Gullspång

InläggPostat: fre sep 30, 2011 8:33 pm    Rubrik: Svara med citat

lite inomhus jobb

_________________
-89 silverado ext/lwb c2500
-87 burb d60/14bff,47" ltb
-87 c20 junk
-84 gmc 3500 3+3
-72 145 deluxeprojekt
-63 scania l56
-62 impala 2/ht 496ci
-51 pontiac streamliner
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Jimmy



Registreringsdatum: 26 mars 2005
Inlägg: 1601
Ort: Tyresö

InläggPostat: fre sep 30, 2011 9:19 pm    Rubrik: Svara med citat

Bussningarna ser hårda ut, nylon? vore det inte bättre med polyuretan?

annars ser det riktigt bra ut, fett.
_________________
Per//

JEEP J20 -77
http://volvotd40.webnode.com
-------------------------------------------------------
"Död älg,T-röd och en trasig moped...
Känns som om jag har varit på ett par såna fester"
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sixpak



Registreringsdatum: 10 mars 2006
Inlägg: 526
Ort: Gullspång

InläggPostat: fre sep 30, 2011 9:26 pm    Rubrik: Svara med citat

lite osäker på vad materialet kallas,men det är mjukare än nylon,och hårdare än polyuretan,eftersom bilen ska regbesiktigas,så får det bli lite hårt,vore den enbart för terräng körning hade det blivit poly istället,kanske blir andra bussningar efter regbes,vi får se,har mer material på lager. :O)
(skulle nog kunna förse hela svenska bilhobbyn med bussningar)
_________________
-89 silverado ext/lwb c2500
-87 burb d60/14bff,47" ltb
-87 c20 junk
-84 gmc 3500 3+3
-72 145 deluxeprojekt
-63 scania l56
-62 impala 2/ht 496ci
-51 pontiac streamliner
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
sixpak



Registreringsdatum: 10 mars 2006
Inlägg: 526
Ort: Gullspång

InläggPostat: lör okt 01, 2011 4:33 pm    Rubrik: Svara med citat


inte så mkt gjort idag,men alltid något,om vädret tillåter,så ska det svetsas ihop lite här och var i morgon.
_________________
-89 silverado ext/lwb c2500
-87 burb d60/14bff,47" ltb
-87 c20 junk
-84 gmc 3500 3+3
-72 145 deluxeprojekt
-63 scania l56
-62 impala 2/ht 496ci
-51 pontiac streamliner
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: sön okt 02, 2011 11:47 am    Rubrik: Svara med citat

Är det shackelfästet?
Jag tror det bli onödigt långa shackel i så fall.
Jag skulle nog till o med bygga ner ramen lite för att få kortare.
Bilen blir väldigt sidoinstabil med långa shakel har jag märkt, iofs märks det nog inte lika mycket bak som fram, men ändå.
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
sixpak



Registreringsdatum: 10 mars 2006
Inlägg: 526
Ort: Gullspång

InläggPostat: sön okt 02, 2011 11:56 am    Rubrik: Svara med citat

just därför som materialet jag valde är ganska hårt,kör man med gummi eller poly,så blir det otroligt vingligt.
_________________
-89 silverado ext/lwb c2500
-87 burb d60/14bff,47" ltb
-87 c20 junk
-84 gmc 3500 3+3
-72 145 deluxeprojekt
-63 scania l56
-62 impala 2/ht 496ci
-51 pontiac streamliner
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: sön okt 02, 2011 12:08 pm    Rubrik: Svara med citat

Ok, jag förstår.
Tänk bara på att vid flex så underlättar det om det fjädrar lite i bussningen också.
Så jag tvivlar på att du kommer att vinna något på så långa.
Mina framshackel är 21cm och de är onödigt långa för mitt flex kan jag tillägga.
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
sixpak



Registreringsdatum: 10 mars 2006
Inlägg: 526
Ort: Gullspång

InläggPostat: sön okt 02, 2011 1:55 pm    Rubrik: Svara med citat

jag har en plan... Wink
_________________
-89 silverado ext/lwb c2500
-87 burb d60/14bff,47" ltb
-87 c20 junk
-84 gmc 3500 3+3
-72 145 deluxeprojekt
-63 scania l56
-62 impala 2/ht 496ci
-51 pontiac streamliner
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
sixpak



Registreringsdatum: 10 mars 2006
Inlägg: 526
Ort: Gullspång

InläggPostat: sön okt 02, 2011 2:11 pm    Rubrik: Svara med citat

mer regn,men lite blev d gjort iaf.


_________________
-89 silverado ext/lwb c2500
-87 burb d60/14bff,47" ltb
-87 c20 junk
-84 gmc 3500 3+3
-72 145 deluxeprojekt
-63 scania l56
-62 impala 2/ht 496ci
-51 pontiac streamliner
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Projects/Projekt Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
Sida 8 av 10

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2018