Forumindex WW4WD Forum
BACK TO MAINPAGE
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Projekt M1010
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Nästa
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Projects/Projekt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Jimmy



Registreringsdatum: 26 mars 2005
Inlägg: 1601
Ort: Tyresö

InläggPostat: tor sep 30, 2010 10:08 pm    Rubrik: Svara med citat

Bara att kalla ett företag för Federal Mogul.
_________________
Per//

JEEP J20 -77
http://volvotd40.webnode.com
-------------------------------------------------------
"Död älg,T-röd och en trasig moped...
Känns som om jag har varit på ett par såna fester"
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: lör okt 02, 2010 6:42 pm    Rubrik: Svara med citat

Det borde ha stått:
"Super sissy severe tiny weenie crap U-joint" i stället Evil or Very Mad


Film kommer så småningom.... Very Happy

Vart köper man massiva knutkors månntro? Twisted Evil
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
henke_99



Registreringsdatum: 11 mars 2007
Inlägg: 67
Ort: Ulricehamn

InläggPostat: lör okt 02, 2010 9:38 pm    Rubrik: Svara med citat

Grottulf skrev:
Det borde ha stått:
"Super sissy severe tiny weenie crap U-joint" i stället Evil or Very Mad


Film kommer så småningom.... Very Happy

Vart köper man massiva knutkors månntro? Twisted Evil


Ser man på... var inte så värst bra kvalisort där...


Som sagt, hansen racing kan få fram. I alla fall enligt deras katalog.
_________________
Chevrolet Blazer -88 350TBI-th700-203/205 doubler. D60+14BFF. 42" TSL
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Jimmy



Registreringsdatum: 26 mars 2005
Inlägg: 1601
Ort: Tyresö

InläggPostat: lör okt 02, 2010 9:43 pm    Rubrik: Svara med citat

Lägg ner 1310 korsen ! Gå upp till 1410.

Annars finns det uber starka 1310 kors, men dom kostar

http://www.alljeep.com/oscommerce/product_info.php?manufacturers_id=541&products_id=171568

Jag fick tag i en sugga kardan den är 1410, jag tror det finns en kille som säljer nya sugga kardaner med kors och medbringare för 1800:- . Då behöver du bara 2 st yokar.
_________________
Per//

JEEP J20 -77
http://volvotd40.webnode.com
-------------------------------------------------------
"Död älg,T-röd och en trasig moped...
Känns som om jag har varit på ett par såna fester"
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
optodsl



Registreringsdatum: 05 juni 2006
Inlägg: 567
Ort: Eskilstuna

InläggPostat: lör okt 02, 2010 10:15 pm    Rubrik: Svara med citat

Grottulf skrev:
Det blev en "SUPER STRENGTH Severe-duty High Performance U-joint" från Precision (Federal Mogul),
och made in the US of A är den också Cool

Ja, säga vad man vill om jänkarna, men de är i alla fall bra på att få plats med många superlativ på kartongerna till sina grejer Laughing


dom är också bra på att tro att allt de gör är BÄST
_________________
K2500 -91, 6,2TD, 6.5" lyft, 2WD just nu.....inte nu... men nu igen....
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
optodsl



Registreringsdatum: 05 juni 2006
Inlägg: 567
Ort: Eskilstuna

InläggPostat: lör okt 02, 2010 10:18 pm    Rubrik: Svara med citat

Tänkte säga CTM, men sen fick jag syn på att det var det Per länkade till
_________________
K2500 -91, 6,2TD, 6.5" lyft, 2WD just nu.....inte nu... men nu igen....
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: sön okt 03, 2010 1:41 pm    Rubrik: Svara med citat

Wow, 215$ för ett knutkors Shocked

Men jag har upptäckt att kardanen har troligen bottnat.
När jag först byggde den så gjorde jag den så lång som möjligt för styrkans skull, alltså med rätt så liten marginal för att bottna.
Men efter det har jag ju vinklat upp pinjongen.
Och dessutom blev svets-fogen ytterligare lite begränsande nu.

Och här kommer filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=N_Lx1fLzuU8
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: lör okt 23, 2010 6:56 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag har ju glömt att visa min flakmonterade vinsch..... Very Happy



















































Fast den kanske inte är riktigt vad ni tänkte på Wink




Jag lånade en ATV-vinsch för att dra upp älgar med, och svetsade dit ett provisoriskt fäste.
Jag hade ingen relä-dosa till den, så jag tvångskörde den med startkablar.
Tur att jag hade flyttat batterierna till flaket Mr. Green
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: lör nov 20, 2010 1:18 pm    Rubrik: Svara med citat

Nu har jag fått dit den nya 24Volts vinschen i fronten.
Jag började med att ta loss motorn och täta den med packningsklet.



Sen tog jag isär växellådan och tätade den samt bytte fett till en tunnare sort.
Fettet jag använde var till centralsmörjningen till min hö-press.
Jag bytte det för jag tänkte att det skulle bli lite lättare att dra ut vajern för hand, men det blev inte så stor skillnad, så jag vet inte om det var värt det...




Det blev en Runva 12000 EWP så motorn vart ju liiiite större.
Lite mer större än vad jag hade förberett mig på till o med Rolling Eyes
Så då började operation inpassning... Cool



Jag såg när jag hade loss locket att det fanns mycket material att ta av här.

Sen blev det lite mer kapande i ramen.
Men eftersom vinsch-fästet stagar upp ramen framtill, så är det nog inga problem med detta.



Reläboxen fick en ny provisorisk fastsättning med buntband...
denna gång på passagerarsidan för att få så korta kablar som möjligt.



Denna gång bytte jag även matningskablarna till boxen och jorden till 50mm2.

Det ser kanske lite tajt ut, men jag har nästan 1cm frigång överallt mot ramen.



Och så slipade jag ur nertill i kofångaren så jag kan komma åt de nedre winch-bultarna utan att ta av kofångaren nästa gång.


_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AnthonE
Site Admin


Registreringsdatum: 20 februari 2004
Inlägg: 560
Ort: De djupaste småländska skogarna

InläggPostat: lör nov 20, 2010 2:27 pm    Rubrik: Svara med citat

Det händer grejjer hela tiden....Trevligt!

anthonE/FS
_________________
-76 Blazer. 350cid TBI, Preppad TH 700 r4, NP241 Fixed yoke,
C303 portaler, Bogger 44", HUMVEE fälgar, Skivbromsar runt om.
-92 Pickis 470 cid Dynatrack, Dedenbear.
Fullsizeoffroaders
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: ons dec 15, 2010 6:04 pm    Rubrik: Svara med citat

Fan va coolt, jag kom med i 2011-Ã¥rs kalender som ColorakoK5.com ger ut Cool




Som den "bild-horan" (dålig svensk översättning av "Pic-whore" Rolling Eyes )jag är så startade startade jag ju en bygg-tråd även där för ett tag sen Wink
http://coloradok5.com/forums/showthread.php?t=256348

Annars har det inte hänt så värst mycket.
Jag har äntligen monterat en block-värmare på den.
Sen har jag fått användning för den nya vinschen på riktigt också...



Det är inge bra om vinschen står i friläge när man sätter sig så här,
men det gjorde den ju förstås Evil or Very Mad
Så jag fick gräva lite i den frusna backen för att komma åt spaken Embarassed
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10


Senast ändrad av Grottulf den fre feb 17, 2012 4:04 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AnthonE
Site Admin


Registreringsdatum: 20 februari 2004
Inlägg: 560
Ort: De djupaste småländska skogarna

InläggPostat: sön dec 19, 2010 5:29 am    Rubrik: Svara med citat

Jäkla coolt det där med kalendern!

anthonE/FS
_________________
-76 Blazer. 350cid TBI, Preppad TH 700 r4, NP241 Fixed yoke,
C303 portaler, Bogger 44", HUMVEE fälgar, Skivbromsar runt om.
-92 Pickis 470 cid Dynatrack, Dedenbear.
Fullsizeoffroaders
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: sön dec 19, 2010 12:09 pm    Rubrik: Svara med citat

Tack, jo det känns ju lite hedrande på nått sätt att komma med där Very Happy
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: sön jan 30, 2011 8:32 pm    Rubrik: Svara med citat

Ikväll fick jag ett anfall av mek-sug, så jag tog o fixade ett par cm extra markfrigång bak.

14BFF-axlarna har ju en grotesk kant nertill på diffklumpen:






Men efter att jag har brottats ett tag med 230mm rondellen så ser den ut så här:








Överblivet junk:


Nu har jag nästan lika bra markfrigång som dig Anthon!
(Eller inte riktigt kanske) Embarassed

Jo just det, sen har jag ju gjort den mest tekniskt avancerade modifieringen hittils...Rolling Eyes
Balsnöre-fjärrkontroll till huvudbrytaren Mr. Green :

Jag har lite problem med att solenoiden på startmotorn hänger sig när jag startar den,
så det är bra att kunna slå av huvudbrytarn rätt snabbt.
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10


Senast ändrad av Grottulf den fre feb 17, 2012 4:05 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Jimmy



Registreringsdatum: 26 mars 2005
Inlägg: 1601
Ort: Tyresö

InläggPostat: sön jan 30, 2011 10:42 pm    Rubrik: Svara med citat

Nice Smile

Värsta hard Core offroadern/kalender pojke.

Det enda roliga jag har varit med på var när jag var med på headern på texas4x4.org, men nu har dom bytt.


Per
_________________
Per//

JEEP J20 -77
http://volvotd40.webnode.com
-------------------------------------------------------
"Död älg,T-röd och en trasig moped...
Känns som om jag har varit på ett par såna fester"
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Projects/Projekt Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Nästa
Sida 17 av 18

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2018