Forumindex WW4WD Forum
BACK TO MAINPAGE

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

EN -79 CHEVA PICKIS

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Projects/Projekt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Rattis

Registreringsdatum: 28 januari 2010

InläggPostat: tis feb 02, 2010 8:35 am    Rubrik: EN -79 CHEVA PICKIS Svara med citat

Tjena.
Köpte en -79ans cheva pickis som jag trodde var lite bättre än den va Crying or Very sad , men det slutade med en helrenovering av chassi och kaross vintern 2009 och motor+ växellåds byte 2010. Ram och kaross var inte så märkvärdigt för allt går ju att skruva isär på en sån modell ( helt underbart med gammla bilar)Så det var bara att plocka ner till minsta beståndsdel och börja blästra och måla + en hel del av inköp av ekonomiplåt och några kvadratmeter med slätplåt till dom detaljer som man fick tillverka själv. Det gick åt ca 10 liter epoxigrund + ett antal liter färg och klarlack. Ett ganska omfattabde arbete men roligt jobb. Nu är motorn på plats och växellådan, det blev en 5,9 liters cummins med en NV 5600 låda(går gött) Very Happy Så nu väntar jag på att få tag på ett yoke till lådan och kopplingshydralik. Inte det lättate här i sverige för det verkar som ingen vet nånting om det, har varit i kontakt med åtskilliga men ej fått något napp. Men det är bara att jaga vidare.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Grottulf

Registreringsdatum: 11 mars 2006

InläggPostat: tis feb 02, 2010 9:06 am    Rubrik: Svara med citat

Coolt bygge!
Men du får allt visa lite bilder på det oxå Wink

En polare till mig gjorde samma motorbyte som du för en 10 år sen.
Jag tror att han fick beställa en yoke från USA...

Är det en 2wd eller 4wd förresten?

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Projects/Projekt Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet