Forumindex WW4WD Forum
BACK TO MAINPAGE

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

-96 Jeep ZJ Grand Cherokee Limited 5.2 V8

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> 4-sale, other 4x4
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
kb
WW4WD member

Registreringsdatum: 14 november 2004

InläggPostat: lör jul 30, 2011 9:53 pm    Rubrik: -96 Jeep ZJ Grand Cherokee Limited 5.2 V8 Svara med citat

Tänkte göra mig av med min -96 Jeep ZJ Grand Cherokee Limited 5.2 V8

Det är Limited Edition modell med utrustning såsom klimator, cdväxlare, elstolar både förar och passagerarstol, stora högtalarpaketet, Moonroof (dvs glastaklucka) etc.

Den klarade besiktningen i fjol utan problem, men dom rev och slet en hel del i framvagnen på den, lite begynnande glapp som inte gav någon anmärkning! Den är inte servad på de senaste åren. Den har stått avställd i varmgarage de senaste vintrarna pga att jag inte har haft tid/ork att blanda till lite bättre kylarvätska, det som är i nu klarar i bästa fall typ -5 grader och här i norr är det lite kallare än så på vintrarna. Efter senaste vintern så har jag inte besiktigat den utan den står avställd och obesiktigad ute på gården och tar plats...

Gissar att det kan behövas en del handpåläggning inför kommande besiktning då kärran har gjort några mil under sina år (tror att det är kring 21.000 mil på mätaren) samt att den inte fått erfoderlig service och underhåll de senaste åren. Sad

Däck och fälg på kärran är Cooper 275x55R17 på 8x17" TSW fälgar och i garaget ligger 5st Yokohama Geolandar A/T G011 225/75R16 M+S. Fyra av dom har suttit på originalfälgarna, men är numera avtagna från fälgarna för jag skulle påbörja en liten uppfräschning av de fyra fälgarna för de är enormt skabbiga. Den femte fälgen som varit reserv är i det närmaste i mint condition!

Har även fyra nya Old Man EMU dämpare liggandes i kartong som passar till kärran.

Den säljes som den står med Cooper däcken på TSW-fälgarna, samt med de fem Geolandar däcken och originalfälgarna liggandes i bagaget tillsammans med de nya dämparna.

Om jag inte minns fel eller tänker helt fel så skall man kunna ställa på kärran och köra med den i en vecka utan att besiktiga den, har för mig att den regeln finns kvar, alltså att om man ställt av bilen innan besiktningsperioden inträtt så kan man efter att besiktningsperioden passerats ställa på den och kan då köra i typ en vecka.

Angående prisbilden...

Får jag betalt för Cooper däcken på TSW-fälgarna samt de fem Yokohama däcken och de fyra nya dämparna så är det nästan så att Jeepen följer med gratis i affären! Wink

Så kom med ett bud så får vi se!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
kb
WW4WD member

Registreringsdatum: 14 november 2004

InläggPostat: fre sep 23, 2011 6:23 pm    Rubrik: Svara med citat

*bumpar min egen tråd*

HÖSTREA! Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> 4-sale, other 4x4 Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet