Forumindex WW4WD Forum
BACK TO MAINPAGE

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Elschema 305 -84

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Electric, Chevrolet
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebban

Registreringsdatum: 24 september 2004

InläggPostat: tor maj 12, 2005 7:36 am    Rubrik: Elschema 305 -84 Svara med citat

NÃ¥gon som har ett elschema till min Blazer?
Jag har tappat + till min choke, och jag tror det skall vara tändningsplus. Jag har försökt följa sladden, men det är inte så lätt under instrumentbrädan. Måste man ta av ratten för att komma åt att mäta vid tändningslåset?

Det är ju så mycket lättare när man vet vart den går så man kan mäta. Exclamation

MVH Sebban
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Tommy The Polish Man
Site Admin

Registreringsdatum: 15 februari 2004

InläggPostat: tor maj 12, 2005 11:30 am    Rubrik: Svara med citat

Det ska vara tändnings + till choken så hittar du ingen annan kabel så kan man ju alltid dra en ny.
På -80 års modell så var kabeln till choken ljusblå så du kan ju chansa och provmäta där du der kablarna kommer fram från rattstången.

Tommy Cool
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
sebban

InläggPostat: tor maj 12, 2005 3:17 pm    Rubrik: Svara med citat

Tjena Tommy!!
Du har givetvis koll som vanligt!!! Cool Det är en ljusblå kabel.

MEN... Wink Kalla mig yrkesskadad eller envis... Men jag vill hellre byta ut originalkabeln än att dra en ny, jag har haft elände nog att rensa upp efter alla andra som dragit nya fina kablar... Smile

Går kabeln hela vägen upp till tändningslåset? Då måste man dra av ratten för att komma åt??

MVH Sebban
(PS. jag har en haynes manual, men det var bortkastade pengar!!! Det står ju inget vettigt i den...)
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Tommy The Polish Man
Site Admin

Registreringsdatum: 15 februari 2004

InläggPostat: tor maj 12, 2005 3:58 pm    Rubrik: Svara med citat

Nu vet jag inte om jag kommer ihåg rätt men finns det inte ett kontaktstycke att dra isär i närheten av rattstången så att du kan koppla in dig där. Känns ju onödigt att riva hela vägen upp till tändlåset.
Annars så kan man ju göra en lödskarv för att gå vidare med rätt färg hela vägen ut.

Tommy Cool
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
sebban

InläggPostat: lör jun 04, 2005 3:16 pm    Rubrik: Svara med citat

Håller på och riva under instrumentbrädan, och stötte på denna grejen, det står rochester på den så jag antar att det har med tändningen att göra. Vad är det?

ankarback
WW4WD member

Registreringsdatum: 18 februari 2004

InläggPostat: sön jun 05, 2005 2:26 pm    Rubrik: Svara med citat

Kommer inte ihåg vad den kallas men det är en pryl som kom på 305-motorn -84 (tror jag) som styr tändningen och skall ge bättre stabilare gnista och lägre avgasutsläpp. Har hört att den ofta strular.

/Johan
Jan Sangrud

Registreringsdatum: 16 november 2004

InläggPostat: mån jun 06, 2005 8:11 am    Rubrik: Svara med citat

Hej

För att enkelt komma åt Ignition Switch så får du släppa ner rattstången, du behöver ej ta bort ratten. Ignition Switch sitter rakt upp över dina händer på bilden. Det finns ett kontaktdon där du kan koppla in dig.
Uppe vid startnyckeln sitter bara bara låskolven och och dragstången till Ignition Switch. Detta gäller för årsmodeller 1983 samt 1990. På övriga årsnodeller har jag inte skruvat på tändningslåset.

Lycka till

JanneS
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Electric, Chevrolet Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet