Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
brt666 Gäst
|
Postat: lör dec 24, 2005 4:09 pm Rubrik: Brt666 |
|
|
Bilen bor i Uppsala och är en Chevrolet Suburban K10 från 1974 med en Olsmobile 350 motor, chevrolet 350 låda och np203 fördelningslåda konverterad till urkopplingsbar 4wd.
Jag har sänkt bilen sen jag köpte den och håller på och sätter i en silveradoinredning från en 80:a.
Jocke |
|
Till överst på sidan |
|
 |
ankarback WW4WD member

Registreringsdatum: 18 februari 2004 Inlägg: 1655 Ort: Huddinge
|
Postat: sön dec 25, 2005 4:30 pm Rubrik: |
|
|
Ser riktigt cool ut Börjar du få stil på den nu så den går att köra med? Det har ju varit lite strul för dig förut med den. Vad är det förresten för däck du har på den?
/Johan _________________ Toyota Landcruiser HJ60 -84 |
|
Till överst på sidan |
|
 |
brt666 Gäst
|
Postat: mån dec 26, 2005 2:06 pm Rubrik: |
|
|
Däcken är 33x12,5 på 15 tums 6-bultade fälgar.
Fram heter dom Firestone Wilderness AT och bak Goodyear wrangler
Den går att köra med den men den vandrar en aning på vägen och den drar 5 liter milen (se separat tråd). |
|
Till överst på sidan |
|
 |
brt666 Gäst
|
Postat: tis sep 19, 2006 10:02 am Rubrik: |
|
|
Då har vi uppgraderat lite då...
Motorn är bytt till en 6,2L Diesel (J) på 165HK från -91
Växellådan är bytt till en 4L80E med overdrive och lockup.
Fördelningslådan är bytt till NP241
Bakaxeln är bytt till en 14bultad Semifloated med LSD diff samt 8-bultade hjul.
Framaxeln har jag inte kommit fram till vad jag skall ha än..
Sen har jag installerat lite lull lull som Hydroboost broms/styrservo, fönsterhissar, AC, centrallås, farthållare, Dubbla batterier, amperemätare, takkonsoll, dubbeldörrar i bak, tiltrattstång, automatiska frihjulsnav, 91:ans front, HD stötdämpare runt om, HD kylare, porr-röd klädsel, 100A generator, "sport ratt" och lite annat smått och gott...
Nu skall jag bara rolla den med svart traktorfärg för att dölja allt spackel och alla trädkramningar samt fixa lite andra irriterande småfel... sen skall jag köra skiten ur den i rimbo igen  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|
|
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
|
|